Onder een aangenaam voorjaarszonnetje speelden VV Hegelsom en SV United afgelopen zondag een spannende wedstrijd, waarin Hegelsom er uiteindelijk in slaagde om de punten in eigen huis te houden.

In het eerste kwartier was de wedstrijd erg open, en ontstonden er kansen aan beide zijden. Na 20 minuten wist Marc van Rens na een scrimmage voor het doel van United met een kopbal het beslissende zetje aan de bal te geven en Hegelsom hiermee op voorsprong te zetten. Ruim een kwartier later was het opnieuw Marc van Rens die met een geweldig timing het hoogste sprong en de bal met een boog over de keeper kopte. De bij de tweede paal binnenvallende bal werd nog definitief binnengekopt door Niek van der Sterren, waarbij voor de toeschouwers onduidelijk was of de bal op dat moment wel of niet al de doellijn was gepasseerd. In elk geval werd hiermee een 2-0 ruststand bereikt.

Na de thee nam SV United het initiatief over en stichtte het nodige doelgevaar. Toch was er een dubieuze penalty voor nodig om de aansluitingstreffer te scoren; deze werd door Indy Phillips koelbloedig binnengeschoten. Hegelsom doorstond hierna ruim tien minuten lang het offensief van SV United, af en toe met enig geluk, en wist uit de eerste de best kans aan de andere kant meteen de 3-1 te scoren. Op aangeven van Marc van Rens nam Denny Bongers de bal aan met links en wist deze meteen fraai in de hoek buiten bereik van de keeper te plaatsen. Met nog enkele minuten te gaan was het tijd voor het hoogtepunt van de middag: een fantastische solo vanaf de zijlijn waarbij Denny Bongers vijf tegenstanders voorbij liep, om vervolgens af te ronden met een prachtig schot in de kruising: 4-1.

Daarmee leek Hegelsom in veilige haven, maar niets bleek minder waar. Met nog pakweg een minuut op de klok schatte de overigens sterk spelende keeper Tom Alaerds een voorzet verkeerd in, waardoor Rik van de Pasch kon intikken voor de 4-2. Diep in blessuretijd wist Sven Lensen na een scrimmage uit een corner zelfs de 4-3 binnen te werken. Er was echter geen tijd voor United om op jacht te gaan naar de gelijkmaker, want meteen na de aftrap blies de scheidsrechter het eindsignaal, en had VV Hegelsom een erg belangrijke zege behaald in de strijd tegen degradatie uit de 3e klasse C!