Op zondag 13 oktober leed VV Hegelsom een verdiende, maar uiteindelijk wel ruim uitgevallen nederlaag tegen SV Lierop. De Noord-Limburgers begonnen deze vierde competitiewedstrijd vanuit verdedigende stellingen. De thuisploeg, gewend aan het spelletje op de eigen kunstgrasmat, hield de Hegelsomse gasten stevig onder druk en kreeg de nodig mogelijkheden. Mede door de kleine afmetingen van het speelveld ontspon zich een rommelige wedstrijd, en vaak ontstonden chaotische situaties voor het Hegelsomse doel. Toch hield Hegelsom tot aan de rust de nul: soms met kunst- en vliegwerk, vaak met veel inzet van de verdedigers, maar ook zeker dankzij sterk keeperswerk van Tom Alaerds.

Nog geen drie minuten na de hervatting leed Hegelsom balverlies in de opbouw, waardoor Lierop een opgelegde kans kreeg en deze ook benutte voor de 1-0. Hierna begonnen de roodwitten, ditmaal als uitploeg spelend in het blauw, wat opportunistischer te spelen en werd het spelbeeld iets evenwichtiger. Desalniettemin waren de betere kansen voor Lierop. Een snel en effectief uitgevoerde counter in de 81e minuut leidde tot de 2-0. De spirit van Hegelsom was gebroken en in de laatste vijf minuten liep Lierop nog uit naar 4-0.

Na deze nederlaag is het voor Hegelsom zaak om niet in teleurstelling te blijven hangen, maar de blik snel weer vooruit te richten, namelijk naar de thuiswedstrijd tegen PEC’20 a.s. zondag 20 oktober.