Onder toeziend oog van vele trouwe supporters heeft VV Mariahout haar eerste thuiswedstrijd in de 3e klasse verliezend afgesloten tegen het onbekende Hegelsom. Vanaf de eerste minuut was duidelijk dat Mariahout vandaag koste wat koste de punten in huis wilde houden. Met veel strijdlust zette Mariahout de gasten uit Hegelsom onder druk. Dit leidde in de beginfase tot enkele goede kansen en mogelijkheden. Na een mooie pass van Joep van Hoof schoot Sander Brugmans hard in maar de keeper van Hegelsom Tom Alaerds, die deze wedstrijd zou uitgroeien tot de beste man van het veld, tikte de bal via de lat over. Tim Barten speelde zichzelf goed vrij maar zijn schot miste kracht. Op een voorzet van Sander Brugmans leek Tim Barten de 1-0 binnen te kunnen tikken maar de keeper van Hegelsom greep geweldig in. Tussendoor kreeg Hegelsom ook een goede mogelijkheid uit een corner waar aanvoerder Guido Kauffeld geheel vrijstaand naast kopte. Na ongeveer een half uur spelen kreeg Hegelsom meer grip op de intensiteit van Mariahout. Nadat eerst Tim Barten nog een penalty had kúnnen krijgen was het Bram Clabbers die de 0-1 namens Hegelsom binnenkopte. Mariahout moest hier zichtbaar van bijkomen en creëerde dan ook geen kansen meer in de eerste helft.

Na de rustpauze moest de goed keepende Tom Hagelaars optreden op een lastig schot van Hegelsom. Dat deed hij na een uur spelen nogmaals na slecht uitverdedigen van Mariahout. Hierna kreeg Mariahout weer enkele goede mogelijkheden om de gelijkmaker binnen te schieten. Eerst was er een mooie aanval over rechts waar de degelijk spelende Tom van Hoof David van Rossum bereikte en diens voorzet was net te scherp voor Tim Barten. Hierna was er een hele mooie aanval via wederom Tom van Hoof. Tom bereikte Joep van Hoof en Joep speelde de bal naar de vrijstaande Haike van der Burgt die vanaf zo’n 18 meter in vrije positie heel hard maar te gehaast schoot waardoor de keeper de bal over zag gaan, kans voorbij. Met de nodige wissels probeerde Mariahout de gelijkmaker te forceren maar de doelman van Hegelsom was vandaag een sta in de weg. Na zo’n 100 minuten spelen floot de uitstekend leidende scheidsrechter Ronnie Rutten af en ging de overwinning naar onze gasten die de wedstrijd professioneel uitspeelden.